/ Skönhet/Tips /

Hair

Sitter och sörplar i mig en köpp kaffe och har precis målat naglarna, finfint! Imorgon hade jag tänkt att klippa bort det slitna (vilket inte alls är så mycket, bra gjort Josef!) och har suttit i valet och kvalet om jag skulle bokat tid hos frippan för klippning, eller om jag ska göra det hemma. Men har nu kommit fram till att det är lika bra att göra det hemma, för jag blir ALDRIG nöjd vad det gäller klippning hos frisör! Färgning är en annan grej, men just klippning har jag så svårt att överlåta till någon jag inte känner. Och dessutom så tycker jag att alla frisörer misshandlar håret genom att slita med borsten från rot till topp när det är blött och tovigt, vilket sliter som satan och man tappar sjukt mycket hår genom att borsta håret så? Och det här med att trycka hårblåsen direkt mot hårslingan vilket bränner sönder totalt... Och visst, jag förstår ju att de gör det för att spara in tid, men trivs verkligen inte med det när jag själv är så otroligt försiktig med sådant. Dock tycker jag att wellnesskliniken är lite bättre på det viset!

Men min plan är iallafall att mamma ska få toppa imorgon, vilket blir perfekt att göra innan solen kommer fram, för då växer verkligen mitt hår som ogräs! Men har alltid haft slitet till sommaren och då när jag har fått en fin längd så har jag bara varit tvungen att klippa av allt... Så nu blir det andra bullar! Låter plattången ligga lite också och ska sätta upp håret i en klämma oftare, vet ju att mitt hår mår som bäst då! 

Det här var nu sist när jag tog bort det gula i längderna, och söta farfar sitter i bakgrunden haha!