/ Skolan/HV11 /

Motivation!

Hur jag känner inför skolan går ju givetvis i perioder, även om jag, som alla vet, stentrivs på min linje. Därför är det skitroligt när man känner att det börjar hasa sig neråt, att man får veta planeringen i förskott! Nu på måndag börjar vi dagen med spamanikyr (om jag inte har helt fel så innebär det att man börjar med vanlig manikyr, sedan doppar man händerna i en maskin med paraffin så det blir som en handmask, sedan tar man av det och lackar och då ska händerna vara jättemjuka och återfuktade). Efter spamanikyren ska en tjej komma till oss så ska vi få ha introduktion i make up! :) Så himla kul, det har man verkligen längtat efter! Dock är det bara inroduktion som sagt, så vi kommer ju säkert inte få sminka osv, utan kanske bara gå igenom allt smink vi har på skolan osv osv. Kul!

Imorgon sätts betygen också! Har inte direkt slitit som ett djur med dem, men känner ändå på mig att jag kommer få hyffsat bra betyg. Det har varit ganska slappt och skönt på den fronten, det enda jag fått slitit är med mig själv som bara får nya helt unexpected problems hela tiden så fort de andra problemen löst sig. Typiskt mig! Känns ändå som ett bra år, trivs med klassen, lärarna, skolan, uppläggen med lektioner osv. Visst kommer det förändras en del tills jag börjar tvåan, men ser ändå fram emot det. Detta år har ju gått så otroligt jäkla fort så jag kan inte tro det, så jag får hoppas att de andra två också gör det. Men nu först ser jag fram emot ett riktigt härligt sommarlov! Sköööönt :)