/ Min vardag! /

<3

Har läst otroligt mycket bloggar idag, & slutligen har jag kommit fram till att de flesta är deppade & mår dåligt i denna mörka period. Alla är så nedstämda & nästan självmordsbenägna (?) & blir nästan lite rädd! Visst, jag mår också dåligt ibland, men sen stannar jag upp i all stress & panik & tänker "fan, jag har ett bra liv ändå" & likaså ni andra. Det finns så små saker man inte tänker på i vardagen som bara kommer av farten, som man egentligen ska vara så tacksam över, så små saker som man bara tar för givet. När man känner att allt är en enda röra, så tänk efter innan man drar hela livet över en kam, det finns faktiskt saker som gör det värt att leva, otroligt mycket när man tänker efter!

Jag vet hur det känns, jag gör det. Mitt liv har inte heller varit så lätt, men det gör ju mig så mycket starkare! Dessutom, så vet jag ju att även om "denna" dag har varit ett rent helvete, så kan jag bara vänta på min belöning för att jag klarat av den. Belöningen kan vara att man har en jättetrevlig kväll med fina vänner, spontana saker som man kan le åt när man tänker på det efteråt. Men människor tänker inte på det sättet alltid, & vissa vill ju tydligen må dåligt eftersom att de inte ens försöker & då går det inte att ändras på heller. Endast en själv som kan ta sig upp, ingen annan kan göra det åt en. Självklart är stöd från vänner & familj ett stort hjälpmedel & det borde man ta tillvara på. Det lönar sig inte alltid att vara den där självständiga typen, faktiskt. & Jag förstår att när ni skriver ut saker i bl a era bloggar, så är det ett sätt att berarbeta situationen. Så är det i alla fall för mig, om jag inte orkar prata med någon om det, så skriver jag av mig skiten.

Fina själar, det blir bättre. Livet går upp & ner, det får man lära sig att leva med. Kram till er alla sötnosar!